Kirsi Hakaniemi

Kirsi Hakaniemi työskentelee mediakonserni Keskisuomalaisen digitaalisen liiketoiminnan johtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Hänen vetämänsä digiyksikön vastuulla on yli 80 paikallisen uutisbrändin digitalisaation vauhdittaminen ja digitaalisen kasvun mahdollistaminen yhdessä konsernin sisällöntuotannon, mediamyynnin ja kuluttajamyynnin kanssa. Hakaniemellä on 20 vuoden kokemus media-alalta ensin toimituksesta ja sen jälkeen digitaalisten palveluiden kehitystehtävistä. Tällä hetkellä Hakaniemen työssä painottuvat erityisesti kasvustrategiaan, asiakaskokemukseen, dataan ja mediatalon työprosessien modernisointiin liittyvät hankkeet.

Elina Huumo

Elina Huumo on strateginen suunnittelija, joka rakentaa kasvutarinoita vastuullisille organisaatioille sekä Suomessa että kansainvälisesti. Elinan kynästä on syntynyt liiketoiminta- ja organisaatiomalleja, palveluita, kokemuksia ja johtamisen työkaluja – ratkaisuja jotka joko vahvistavat tai laajentavat asiakasorganisaation brändiä ja pyrkivät viemään yrityksiä eteenpäin kestävästi. Elina ratkoo liiketoimintaongelmia ja hyödyntää työssään sujuvasti designia, dataa ja AI:n mahdollisuuksia. Kaikki suunnitellut ratkaisut syntyvät tiiviissä vuorovaikutuksessa asiakasorganisaatioiden avainhenkilöiden kanssa, jolloin ne istuvat kunkin organisaation kulttuuriin saumattomasti.

Elina toimii myös Mitte Oy:n toimitusjohtajana, vastaten sen liiketoiminnasta ja luovista palveluista. Vapaa-aikanaan Elina nauttii luonnosta joko pyöräillen, juosten, uiden, hiihtäen tai lasketellen. Inspiraationsa hän saa ihmisten luovuuden ymmärtämisestä ja mahdollistamisesta.

Ignacio Amaya de la Peña

Ignacio is a data scientist with data engineering and managerial skills. He approaches projects with a business mentality, trying to bridge the gap between technical and business leaders from different teams.

Right now, he is working in the mobile gaming sector where he leads the Machine Learning Engineer team at Rovio, which focuses on creating ML solutions for the games, ads and user acquisition teams.

Atte Jääskeläinen

Atte Jääskeläinen on Opetus- ja kulttuuriministeriön korkeakoulutuksesta ja tutkimuksesta vastaava ylijohtaja. Hän oli Ylen Uutis- ja ajankohtaistoiminnan johtaja 2007-2017 ja Suomen tietotoimiston toimitusjohtaja ja päätoimittaja 2004-2006. Helsingin Sanomissa hän oli toimittajana ja toimitusten esimiehenä 1990-2004. Hän konsultoi European Broadcasting Unionia EBU:a uutistoiminnan strategisissa kysymyksissä 2018-2020 ja oli Professor of Practice- ja Visiting Fellow-tehtävissä LUT-yliopistossa, London School of Economicsissa ja Oxfordin yliopiston Reuters-Instituutissa 2017-2020. Hän tekee väitöskirjaa median strategisesta johtamisesta ja uutisten arvosta LUT-yliopistossa.

Ian Forrester

Ian Forrester works for the BBC’s R&D Advisory team in Media City UK in Manchester where he enjoys the unique job title of Senior Firestarter. He specialises in open innovation and identifying new disruptive opportunities through open engagement and collaborations with start-ups, universities and early adopters.

Jason DaPonte

Jason is a leader in design and innovation with over 20 years experience.  In his role as a Business Director at Magnetic, he supports teams and clients across a range of sectors to design better futures.

Jason has a career working in innovation and strategic design as a consultant and client across a range of sectors including: retail, telco, transport and media.  He has over 20 years of experience leading projects and teams that have delivered innovative digital and physical products and services that deliver results.

Enthusiastic and creative, Jason works to try to unpick complicated problems and find ways to turn them into opportunities that create impact for all types of users.  He has worked with and delivered work to  the C-suites and boards of Fortune 500 companies and has built and facilitate innovation and change programmes that work across all levels of organisations large and small.

Tom Whitwell

Tom Whitwell is a managing consultant at the London innovation consultancy Magnetic, where he’s worked with companies including Condé Nast, National Grid, The Economist, Mars, Channel 4 and John Lewis to create new products and services and introduce new ways of working. Before joining Magnetic, Tom was a journalist, columnist and magazine editor, part of the team that introduced the hugely successful paid model at The Times (London) in 2010. Each year he writes a popular “52 things I learned…” list and runs an open-source hardware company called Music Thing Modular.

Kirsi Pietilä

Kirsi Pietilä on datajohtamisen ammattilainen, joka auttaa yrityksiä asiakaslähtöisten sekä organisaation toimintaa muokkaavien muutosprojektien vetämisestä. Hän toimii tällä hetkellä yrittäjänä perustamassaan Sees North -yrityksessä Systeemi ja Data Strategistina. Kirsin intohimo on auttaa yrityksiä rakentamaan toimivia rakenteita datatekemiselle sekä kehittää toimintamalleja yhteistekemisen osalta eri tiimien välillä. Dataratkaisut vaativat usein aika monen tiimin osallistumista ja yhteistyötä, jotta ne saadaan aidosti vietyä käytäntöön – joko tuottamaan business hyötyä tai parempia palveluita asiakkaille.

Kevin Anderson

Kevin Anderson is a seasoned digital media leader with over two decades of experience with some of the most respected news organisations in the world including the BBC and The Guardian. As a consultant, he has helped organisations including Al Jazeera, CNN International, Singapore Press Holdings Media and Reach to develop and execute digital content and audience engagement strategies. As consulting services director with Pugpig, he and his team work with their clients to optimise their products so that they achieve their audience and revenue growth goals.

Seppo Roponen

Seppo Roponen on mittaamisen, tutkimuksen, datan ja analytiikan ammattilainen. Hän on lähestynyt mittaamista mm liiketoiminnan tarpeiden, hyödyntämisen, hallinnan ja prosessien, mittaustarkkuuden, teknologian ja markkinoiden näkökulmasta.

Vanhan koulukunnan edustajaksi tunnustautuva Roponen on työskennellyt laaja-alaisesti eri toimialoilla eri kokoisten organisaatioiden kanssa 80-luvulta lähtien. Hän pitää itse itseään alan asiantuntijana.

Lovisa Bergström

Lovisa joined Dagens Nyheter in 2017 through a ”Google News Lab”-internship. What was supposed to be a short summer experience ended up with a job offer. Since then she has been working close to the newsroom, product development and reader revenue in various roles. From editorial data scientist and marketing manager to the current role as analytics manager. Lovisa holds a master’s degree in Industrial Engineering and Management from Linköping University. The passion for news media has been with her since her teenage years when she worked as a youth reporter for the newspaper Norrköpings Tidningar.

Sanna Laurell

Tulossa.