Toimitukset ja sisällöntuotanto, jakelu
Ihmiset, organisaatio ja kompetenssit
Selvitä itsellesi, mitkä ovat yrityksesi asiakaskokemuksen tavoitteet.
Ota haltuun palvelumuotoilun keskeiset periaatteet.
Prosessit, datakulttuuri
Selvitä, millä tavoin tekemiänne juttuja on mahdollista analysoida niistä kerätyn datan näkökulmasta.
Teknologia, työkalut ja alustat
Ota selvää mitä työkaluja yhtiössänne käytetään asiakaskokemusmittareiden seurantaan sekä optimointiin, ja tutustu työkaluihin kokeilemalla niitä itse.
Data- ja analytiikka-asiantuntijat
Ihmiset, organisaatio ja kompetenssit
Ota johdolta selvää mitataanko yhtiössä asiakaskokemusta systemaattisesti, ja onko asiakaskokemuksen laatumittareita määritelty.
Prosessit, datakulttuuri
Osallistu organisaatiosi sisäisiin tapahtumiin tuomalla niihin datan ja analytiikan näkökulma.
Käy alan tapahtumissa talon ulkopuolella, ja seuraa aktiivisesti markkinan kehitystä työtapojen ja dataan liittyvien menetelmien osalta.
Teknologia, työkalut ja alustat
Pidä huoli siitä, että käytössänne on riittävän hyvät työkalut asiakaskokemuksen mittaamiseen.
Teknologia-asiantuntijat
Ihmiset, organisaatio ja kompetenssit
Selvitä, pystytäänkö yhtiösi tuotteissa ja palveluissa mittaamaan asiakaskokemusta.
Prosessit, datakulttuuri
Tutki, miten asiakaskokemuksen optimointi ja sen tavoitteet näkyvät yhtiön teknologiakehityksen prosesseissa.
Teknologia, työkalut ja alustat
Varmista, että kaikista yhtiönne palveluista kertyy yhdenmukaista dataa asiakaskokemuksen mittareista.
Johto
Ihmiset, organisaatio ja kompetenssit
Selvitä, miten muissa yhtiöissä on otettu käyttöön asiakaskokemusmittareita.
Johda asiakaskokemuksen vision ja strategian luonti.
Vastuuta kirjautumiseen ja asiakasdataan liittyvät tehtävät yhtiötasolla selkeästi.
Prosessit, datakulttuuri
Varmista, että keräätte ja säilytätte asiakasdataa asianmukaisesti (kerättävän datan määrä, yksityisyyden suoja).
Teknologia, työkalut ja alustat
Varmista, että teillä on vain yksi yhtiötasoinen kirjautumisjärjestelmä, ja että asiakaskokemuksesta kertyvä analytiikkadata kootaan yhteen paikkaan yhtiötasoisesti.