Toimitukset ja sisällöntuotanto, jakelu
Ihmiset, organisaatio ja kompetenssit
Mieti, miten omassa työssäsi voisit toimia tavalla, joka edistää yrityksesi pääsyä asiakaskokemuksen tavoitteisiin.
Etsi kilpailijoiden palveluista esimerkkejä hyvästä asiakaskokemuksesta ja mieti miten niitä voisi soveltaa.
Prosessit, datakulttuuri
Aseta omia ja tiimikohtaisia tavoitteita perustuen käytettävissä olevaan dataan, ja seuraa mittareita arjessa. Data alkaa toimia hyväksesi kun tarkastelet sitä päivittäisenä rutiinina.
Teknologia, työkalut ja alustat
Ota viikottaiseen tai päivittäiseen rutiiniisi käyttää tarjolla olevia raportteja sekä toimitustyötä tukevia muita työkaluja.
Data- ja analytiikka- asiantuntijat
Ihmiset, organisaatio ja kompetenssit
Auta määrittelemään asiakaskokemuksen laatumittaristo, ja pidä huolta mittareiden käytännön seurannasta.
Prosessit, datakulttuuri
Rakenna klinikka-prosessi, jonka lopputuloksena kuka tahansa yhtiössä saa käyttöönsä asiantuntijoita vastaamaan dataa koskeviin kysymyksiin ja kehittämään omaa toimintaansa.
Teknologia, työkalut ja alustat
Yhdistä kaikki asiakasdata (kirjautunut käyttö, määrällinen ja laadullinen data) yhteen paikkaan josta sitä on mahdollista analysoida.
Teknologia- asiantuntijat
Ihmiset, organisaatio ja kompetenssit
Tue työtä jonka seurauksena johdon kanssa määritellyt asiakaskokemuksen mittarit on mahdollista ottaa yhdenmukaisesti käyttöön yhtiösi tuotteissa ja palveluissa.
Prosessit, datakulttuuri
Tuo aktiivisesti asiakaskokemuksen optimoinnin näkökulma yhtiön teknologiakehityksen prosesseihin.
Teknologia, työkalut ja alustat
Pidä huoli siitä, että kirjautuneesta käytöstä kertyy yhdenmukaista dataa analysoitavaksi taustajärjestelmiin
Johto
Ihmiset, organisaatio ja kompetenssit
Johda liiketoimintaa tukevien asiakaskokemusmittareiden rakennusta ja pidä huolta että mittarit on vastuutettu ja että niitä seurataan arjessa.
Varmista, että käytössänne on asiakaskokemuksen mittaamiseen riittävän hyvät kompetenssit, joko talon omaa väkeä tai konsultteja.
Prosessit, datakulttuuri
Huolehdi siitä, että yhtiötason liiketoimintamittarit on yhdistetty asiakaskokemuksen laatua kuvaavaan tietoon ja että niitä seurataan kaikissa yksiköissä yhteisesti.
Teknologia, työkalut ja alustat
Pidä huoli kirjautumiskokemuksesta – varmista, että käyttämänne kirjautumisjärjestelmä tarjoaa asiakkaalle modernin ja helpon tavan tunnistautua, kirjautua, ja pysyä kirjautuneena.